Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 669 ggr
Jetaime
0

Vilken ras...

..hade ni troligtvis haft om inte aussien fanns?

LinDajSon
0

Working kelpie. Vallhund men ingen border, haha.

Jetaime
0

Jag hade antagligen haft en sheltie eller berger des pyrénées à face rase, men frågan är om det hade varit tillräckligt.. Gillar border collie också, men det är på många vis en ras som tilltalar inte mig.. men ja, kan tänkas det blivit en sån med..

Tina
0

Border collie, kelpie och jaktgolden kikade jag på innan jag bestämde mig för aussien. :-)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Stormvindh
0

Åh, jag har ju alltid velat ha en Aussie bara haha… Har alltid gillat tollare, och någon gång i livet blir det nog en golden med då det är sambons önskehund. ;) Sen är jag lite hemligt kär i Rottweilers efter att ha träffat så många härliga individer, men vettefasen om jag hade klarat av en när jag är rätt liten själv, haha! Samma gäller Malinois, såååå fina men hade jag nog aldrig vågat ha haha. Okej, nu var det ju inte önskeraser det handlade om.. Hade det varit i nuläget så hade det säkert blivit en golden för sambons skull, annars hade jag nog gett tollare ett försök om jag kände att det passade :)

Medarbetare på Vallhundar

Fisherling
0

Jag hade nog haft en berger des pyrénées à face rase, eftersom en vän som tävlar Agility köpte en några månader innan vi skaffade Tinja. Väldigt käcka hundar, skulle inte ha något emot att äga en någon gång i livet!

tiger tok
0

Border collie och/eller malinois