Är era aussies keliga?
Hur är era aussies, är dom väldigt keliga av sig? 😊
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nope, hon kommer såklart gärna ibland och kelar och blir klappad på när man hälsar på henne och så.. Ligger alltid nära, men börjar man peta på henne går och hellre och lägger sig nån annanstans, haha 😁
Tinja ålar sig gärna upp och lägger sig med halsen över ens egen hals 😂 Hon är väldigt gosig av sig, vill helst ligga nääära nära om jag ligger och kollar på tv eller liknande. Helst ska jag ligga och klappa på henne också, men att vara nära är prio ett 😃
När det passar.
#3 😃
alltid väldigt gosig! Vill helst alltid ligga i knä och om hon får sova i sängen ska hon ligga under täcket PÅ mig ;)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Kaiju är nog värst. Han tar liksom inte ett nej när han bestämmer sig för att han vill kela. Värst har det varit på kvällarna om han får sova i sovrummet. Senaste veckan har det faktiskt gått bra men han kanske har glömt sin taktik eftersom han inte fått sova där på någon månad… Förut så var jag tvungen att klia och stryka honom tills han somnade. Varenda. Jäkla. Kväll. Tog typ en kvart. Slutade jag innan han somnat så blev han så himla grinig, sparkade på mig och levde om. Vill han kela på dagen så är det typ samma sak. Han är ju som bekant rätt bra på att klättra på möbler, ungefär varje morgon tar han ett jämfotaskutt upp på bordet när han tycker att jag läser morgontidningen för länge. Då är det "pyssla med Kaiju-dags". Sen är han helt knäpp när det gäller toaletten. Jag får banne mig inte gå dit själv! Han vet precis vilka kvällsrutiner jag har dessutom… först toan sedan sovrummet. Går inte att lura honom, tro mig, jag har försökt allt. Säger jag "gå på toan" så slänger han sig upp och kastar sig in på toan. Suck… Jag får inte ut honom. Jo, om jag lyfter honom…. men så fort jag släpper ner honom så springer han tillbaks igen. Nu ska det sägas att jag har rätt bra lydnad på honom i de flesta situationer men just här så lyssnar han inte överhuvudtaget. :S
Ellie är väldigt kelig och har ett behov av att vara nära. Hon är nog den enda hund jag träffat som verkar uppskatta kramar och liknande. Ligger tätt tryckt mot mig i sängen hela nätterna och vill helst vara nära hela tiden även på dagarna.
Tåss har inte alls samma behov av närhet. När han vilar ligger han oftast för sig själv i hallen och sover oftast bara en kort stund med oss i sängen på natten. Det märks att han är mer bunden till husse än till mig, han ligger alltid vid husses fötter i sängen och väljer alltid husse när han vill kela i soffan.
Tåss har varit väldigt enkel att ensamhetsträna, just för att han är så pass självständig, det har inte varit något direkt problem med Ellie heller men det märks att hon tycker att det är jobbigare att bli lämnad än vad Tåss tycker.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com