Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 940 ggr
Jetaime
0

Ot - Har ni andra husdjur?

Har ni andra hundar än era aussies, eller andra djur? :)
Lägg gärna upp bilder och berätta lite om dom.

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma bor bara jag och Zuki, men har en katt hemma hos mina föräldrar, som jag valde att lämna kvar när jag flyttade (han är senil och har väldigt svårt för att orientera sig och kände att han fick det bättre där eftersom min mamma är sjukpensionär och hemma större delen av dom flesta dagarna, har dessutom njur- och lever-problem, tandlös (Hm, ja alla mina djur tenderar att få dra ut tänder) pga kronisk inflammation i tandköttet och forl).

Han är en birma på 13 år (fyller 14 år i januari), så känner att han lever på lånade år. Världens snällaste och tåligaste katt som verkligen går med på vad som helst (utom att bli kammad, vilket han hatar, hehe. Borsten är dock ok… ) Tror han är en hund och är helt orädd när det gäller.. ja, ärligt, allt! Han är en cool katt, min lilla Ozzian.

När jag skaffade honom ville jag egentligen ha en hund, men fick inte skaffa hund, så det fick bli en katt. Jag gillar katter, men är egentligen inte kattmänniska. Jag lyckades dock lära honom en hel del trick när jag var yngre.. Typ, sitt, ligg, tass, high five, hoppa hinder och springa olika typ av hinderbanor, haha 😂Han har fått stå ut med allt möjligt den katten!

Jetaime
0

<3

Jetaime
0

En till. Alla dessa är från förra året. Han är så vacker fortfarande. Fotar dock inte honom så mycket längre.. Får ta med kameran till min föräldrar någon dag och fota honom nån dag.

Jetaime
0

Zukis katt ;)

Jetaime
0

Hittade en till bild, sista hehe.

LinDajSon
0

Det här är Mini, världens snällaste farbror-katt. 10 år gammal, otroligt snäll. Matglad till tusen och ohjälpligt rundlagd, spelar ingen roll vad jag gör. Han har alltid varit den första att välkomna nya hundar (och katter) till vårt hem. Världens mysigaste.

LinDajSon
0

Det här är Freddie, också tio år. Husets ligist. Väldigt söt, men oberäknelig. De tre äldre hundarna brukar undvika honom, han kan komma fram och gosa och sedan biter han tag i nosen på dem (eller händerna på oss). Säkert någon form av ömhetstecken men det gör så himla ont…. Det är bara Kaiju som (än så länge) inte är så skeptisk mot honom. Biter han Kaiju så sätter sig Kaiju på honom, bokstavligt talat. De brukar sova tillsammans på soffan ibland.. Freddie brukar roa sig med att väcka mig genom den klassiska kattgrejen "hitta något att putta ner på golvet".

Jetaime
0

#7 Haha, så kan min katt också göra när man kelar med honom, rätt som e så sitter tänderna i armen eller foten, benet, men han liksom biter inte riktigt utan, håller mer om.. men det kan göra lite ont. Har han trots allt alla sina kanintänder/hörntänder kvar

LinDajSon
0

#8 När Freddie bits gör det o n t. 😭

reverse
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Katten Molly och Loke på bilderna. Molly hörde till en oönskad kull kattungar hos någon gubbe på landet som skulle flytta och han var tydlig med att om kattungarna (och mamman) inte fick några hem innan flytten, så skulle de inte få behålla livhanken. Loke gjorde sitt yttersta för att bli vän med henne när hon kom till oss, försökte visa hur snäll och trevlig han var, fast hon mest spottade och fräste de första två veckorna. Sedan bara släppte det och hon blev kär i honom istället. Ingen annan hund göre sig besvär, dock. Hon är omkring 6 år idag. Pratglad, smart, riktig killer (ingen mus/sork/fågel hon bestämt sig för kommer undan…) s

//Lina

Turast
0

Har en Collie också! Hade höns förr men nu bor jag i lägenhet så inga höns här inte ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.