Andra advent/helgen 2-4/12.
Vad hĂ€nder i helgen? đ
SajtvÀrd för Australian Shepherd.ifokus!
Ska Äka och valla om nÄgra minuter, sen ska Athos till veterinÀren för att titta pÄ en knöl han fÄtt pÄ tassen. Blir vÀl operation nÀsta vecka. I helgen tÀnker jag ta det lugnt, blir nÄgra lÄngpromenader med hundarna och upplet för nu var det ett tag sedan (igen). Behöver mÄla lite ocksÄ.
stockholm hundmĂ€ssa pĂ„ söndag (om jag kommer dit nu nĂ€r pendlarna Ă€r instĂ€lldaâŠ)
hÀlsa pÄ pappa pÄ lördag och packa inför flytt
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte pÄ salamandern. Den sover.
Jobb idag, sen ska jag hem till mina förĂ€ldrar igen och förhoppningsvis bli klar med det sista pĂ„ nerfarten (för trĂ€ning av kf)âŠ
Imorgon Ă€r det "Tomtehoppet" i Marsvineholm (inoff. agilitytĂ€vling). Vi var med förra Ă„ret ocksĂ„, jĂ€ttetrevlig och mysig tĂ€vling :) (Förra Ă„ret kom vi 5:a i bĂ„da klasserna sĂ„ vi har lite att slĂ„ i Ă„r đ Vi har utvecklats en heeel del pĂ„ ett Ă„r, men sen gĂ€ller det ju att ta sig igenom ocksĂ„, hahah..)
Söndag har jag ingen aning..
Ledig imorgon! Kanske Äker ivÀg med kameran och lÄter hundarna rusa pÄ golfbanan. à h, eller kanske till mina gamla hemtrakter för att rusa dÀr :D Uppe pÄ tippen (en kulle, inte en tipp), dÀr skulle vi kunna fÄ till riktigt fina bilder!
PÄ söndag drar vi till Stockholms HundmÀssa!
Det gick inte alls vÀgen pÄ dagens tÀvling. Försöker lÀgga in lite saker, tÀvlingsmÀssigt som vi trÀnat pÄ osv, men alltid lÀttare pÄ trÀning Àn tÀvling, plus att hunden Àr liiiite mer taggad pÄ tÀvling Àn trÀning.
I agilityloppet kom vi 7 av ca 30 stycken, med fem fel. (hon hoppade balansen ⊠) DÀremot hade vi bÀst tid av alla som gick igenom.. alltid nÄtt. (Konkurrensen var kanske inte superstor, men Ä andra sidan var det vÀldigt enkla banor, och vi har alltid sÀmre förutsÀttningar dÄ eftersom Zuki inte Àr den snabbaste.. Vi har större fördel av svÄra och tajta banor).
I hopploppet sĂ„ gick hon vĂ€ldigt fint fram till 3:e sista hindret (som hon revâŠ) vilket blev en stor störning för mig som inte fixar nĂ€r hon inte lyfter pĂ„ tassarna.. (var dessutom bara 50 cm idag) och efter det blev det bĂ„de ett hinder frĂ„n fel hĂ„ll och.. ja, mest katastrof liksom.
Det Àr lite synd att vi liksom inte klarar av att hÄlla ihop ett helt lopp.. Inga svÄra banor ens. Men jag Àr vÀl lite hopplös ocksÄ som ÀndÄ gÄr all in med vinnarskalle och dÄ kÀnns ett "misslyckande" hundra gÄnger vÀrre. Men bara slÀppa det och gÄ vidare..
Men alltsÄ, Àr det inte sÄdÀr det Àr dÄ i agility? Man diskar/fÄr fel typ 9,9 ggr av 10 (ja men typ), sen vinner man nÄn gÄng dÄ och dÄ. Du har ju tagit dig lÄngt i bÄda klasserna och nÀr det sitter sÄ gÄr det alltid riiiktigt bra⊠sÄ du kanske bara ska sluta ha sÄ orealistiska krav?
#6 Inte riktigt kanske, men jaâŠagilityn Ă€t ju sĂ„ himla oförutsĂ€gbar pĂ„ mĂ„nga vis. Borde absolut inte ha sĂ„ stora krav pĂ„ mig sjĂ€lv/oss men det Ă€r lĂ€ttare sagt Ă€n gjort ..