Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 854 ggr
Jetaime
0

Positiva Tråden April 2017.

Här går det bra att dela med sig av positiva saker som händer under april månad:)

Jetaime
4

Vi har det superbra i Finland och har haft jättetrevlig dom senaste dagarna, känns fortfarande så overkligt att vi faktiskt är här! Jag är så glad att hundarna tyckte om varandra och att vi har fått ett par lyckade parningar och, framförallt, att Devi verkligen lever upp till min förväntningar! Han är så otroligt häftig och jag är glad att jag fått se honom både lite i vardagssituationer och i träning och har möjlighet att spendera mycket tid med honom för att kunna bilda mig en egen uppfattning också. Jag är supernöjd ❤️

Jetaime
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

😍

Fisherling
2

Känns så härligt att jag har en hund som ven som helst kan träna med. Slängde över henne till träningskompisen som fick köra en mini-bana, gick hur bra som helst <3

TiaAce
0

Blir en Aussie till i slutet av manaden 😊

Jetaime
5

Zuki mår bättre idag! Börjar bli sig själv igen.

Oliviahack
2

Vår lilla grabb verkar vara en bra valp och vi längtar till mitten på maj 🤪

Sugar Mist
0

Nu påbörjas den eviiiga väntan.. men ack så spännande det är!!

-

Jetaime
1

Stygnen tagna idag och allt ser bra ut. Är själv förvånad över hur fort det gått, inte ens två veckor efter operationen. Zuki mår bra och vill typ inget annat än.att hitta på saker och förstår inte varför man ska ta det lungt längre.

Tina
1

Vi har kommit med på ett lägre spår i början på maj! :D Många som vill tävla nu i början på säsongen så det är inte det lättaste att komma med. Nu hoppas jag bara att hon kniper och inte börjar löpa innan. x(

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
3

Två veckor sen igår, läker så himla fint. Behöver inte ha tratt längre (inte för att hon var alls brydd utan såg den som en del av vardagen, förutom att hon saknat att ligga under min säng…vilket var det första hon gjorde när hon insåg att hon kunde igen). Längtar till vi kan komma igång och träna ordentligt igen ❤

Fisherling
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Tinja gick och vann sin första hoppklass någonsin! 🏆✨

Frida Renderts foto.
Snacka om att få mersmak! 😃

Sen att vi kom på 19:e plats i agilityklassen är en annan femma 🤪

Sugar Mist
0

Grattis!!🥳

-

LinDajSon
4

Godkänt MT i dag med Feng, skönt att vi äntligen kom med på ett - hon fyller ju fyra på onsdag så det var i sista sekunden. :P

Jetaime
0

#13 oh vilken tur :p Grattis :)

LinDajSon
0

#14 Tack, och ja en himla tur, det var verkligen på håret.. :) Nu är det ett år kvar till nästa gång, då ska Kajjan ut som siste man i flocken. Får hoppas det går bättre att komma med då, men nu ska vi ju köra MT på hemmaklubben igen framöver så då får man ju förtur vad jag förstått.

Jetaime
2

#15 Fördelen med hanar också är ju att man slipper ta hänsynd till löp ;) (Jag hade sån tur med Zuki, eller ja, uppfödar MH:t fick vi skippa pga löp, sen dagen efter andra MH:t vi kom med på började hon löpa, och dagen efter MT:t :p)

Jetaime
2

Första träningen sen.. allting. Så typ en månad sen vi tränade RC sist. Tog det lugnt och lät bara henne springa nerfarten idag. (Vet att hon inte kunnat hejda sig själv om vi kört mer, och det är trots allt inte ens 2,5 vecka sen operationen) men introducerade svaga svängar idag. Så duktig. 100% träffar både i svängar och rakt fram. Min lilla röda var så lycklig. ❤️

https://www.instagram.com/p/BTSE9AfDiCI/?taken-by=drnraraa

Sugar Mist
0

Arbetsintervju imorgooon!

-

Jetaime
0

Dagens RC-pass med lillan! ✨ (Tyvärr blev det väldigt mörka videos på första delen av träningen, så blev inte så mycket att ta av dom, men svängarna kom med iallafall :))

https://www.instagram.com/p/BTWrJ4PjS6j/?taken-by=drnraraa

LinDajSon
0

Avrostning av Feng i fårhagen i dag. Hon kändes helt ok för att ha haft över ett halvårs totalvila. :)