Vilken kennel är era hundar ifrån?
Vad heter kenneln era hundar kommer ifrån? Vad var bra med just den kenneln och vad var mindre bra?vilken del av landet låg den och vilken stad?
Tipsar om att inte stirra dig blind på kennlar, utan på kombinationen hane och tik. Även en kennel man själv anser som väldigt bra kan göra tokiga val, och en kennel man annars inte ens skulle titta åt kanske helt plötsligt gör en kanonkombo.
Det är en bra idé att typ bo på hunddata och avelsdata, för det avlas på lite allt möjligt inom aussie, inklusive hundar med epilepsi i släkten, skotträdsla, ingen nyfikenhet och avsaknad av leklust. Gå med på MH, lär dig läsa protokollen. Gå på tävlingar, se vilka aussies som är ute och tävlar och vilka kennlar de kommer ifrån.
Tinja kommer från Ärteplättens i Göteborg. Men nästa valp kommer förhoppningsvis från Frankrike, en släkting till min Tinja :D Ingen idé att begränsa sig geografiskt. Finns så få bra aussiekullar, gäller att ta chansen när det finns..
Min lilla fjomp kommer från Winsome Packs i södra skåne, strax utanför Sjöbo.
Jag fick väldigt bra kontakt med Maria och har alltid kunnat vända mig till henne när det varit något :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min hane kommer från Sugarwind's i Enköping. Gillade föräldradjuren och uppfödarens mål med uppfödningen, de tidigare kullarna hade även visat sig ge bra arbetshundar.
Har även en tik som är importerad från USA, kennel Old-Times.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#1 Får man fråga från vilken kennel i Frankrike? 🙂
#4 Ingen kennel, privatperson :)
Bachwi, har inte samma syn på bra hundar som uppfödaren, det har mörkats saker och jag kommer inte köpa hund därifrån igen. Inte min typ av aussie helt enkelt.
Blue Alerts & Crofter Holdings
Trevliga hundar, mycket driv och attityd i båda men ändå mjuka.
Känner inte CH alls, köpte Jack som omplacering men de CH-hundar jag träffat har varit riktigt trevliga.
BA har jag så gott som träffat nästan alla avkommor och det är hundar jag tycker riktigt riktigt mycket om 😊
Massa drive, attityd, fart, lek, wtp i bra, snygg förpackning🤐
Något man bör tänka på vid aussie är också att dom kommer i så fruktansvärt många olika typer mentalt och exteriört, och vad en tycker är kanoners tycker en annan är något som platsar längst ner i soptunnan.
Bilda dig en egen uppfattning om vad du vill ha för hund, vilka egenskaper etc :)
-