Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: ot-off-topic
Läst 573 ggr
Jetaime
0

Negativa tråden Maj 2017.

Negativa tråden för Maj månad.

Jetaime
0

Hopplöst, meningslöst och jag orkar inte.

Jetaime
0

Missar tävlingen i Halmstad den 20-21 maj, vilket suger. Men valde bort den för jag ska jobba istället och kände att jag behövde pengarna istället. 

Men förra veckan la Nutrolin Arena in en tävling till helgen, ganska i sista minuten. TRIPPEL klass 3 och jag jobbar på lördagen där dom valt att lägga L och XL 😭 Sex klasser på en dag och bara 40 minuter dit.. Åh. Åh. Åh.

Kazince
0

Tossas provsvar har kommit tillbaka vilket visar allergi för kvalster, gräs och pollen. Hon är även allergisk mot kvalstrena i hennes hund så hon är iprincip allergisk mot sig själv. Blir sprutor en gång varje månad som hon med största sannolikhet kommer behöva resten av livet. Plus bad varje vecka, tvätta all utrustning varje vecka, städ ofta hemma, försöka få bort textilier och försöka köpa hus så hon kan vara ute ner. 1200:- extra i månaden bara pga allergi, jippie. På det får hon Kortisontabletter när hon blir som värst, alla mediciner är det karens på så tävla lär vi aldrig göra eftersom medicineringen är livslång.

Fisherling
0

Poängen vi fick på tävlingen idag för fria följet var verkligen inte rättvis. Fy satan vad ledsen jag blir, för det var ett sjukt fint fritt följ! Finaste hon någonsin gjort, mycket finare än vad jag trodde hon kunde! 

Men hunden innan hade haft raketsättande och varit så jäkla snabb i alla svängar, så då fick Tinja orimligt mycket neddrag på "segt sitt".

Faktiskt gick det i ton för alla moment. Alltid gjorde hon något "segt", fast jag själv bara tyckte hon var seg två gånger, annars satte hon sig i helt normal takt. Men eftersom hunden innan varit suuupersnabb på allting, ja.. Då fick vi neddrag.

Men en jävla sjua på fritt följ, det kan jag fan inte svälja. Det känns förjävligt rent utsagt. Bara för att en hund innan mig har onaturligt snabba sättanden, ska jag då få jättemycket neddrag för att min hund sätter sig normalsnabbt?

Jag hade verkligen behövt att slå vårt personbästa, som är sju. En sjua vi fick för en jävla mediokert fritt följ. Och nu har vi en sjua till, för ett fritt följ som egentligen förtjänade en nia. 😢

LinDajSon
0

#4 Jag tycker att du ska gå in och kolla betygen på övriga ekipage. Ett enda !! ekipage fick mer än 7… och de fick en 8. Troligtvis en rätt petig domare. :) Tror lite generellt att det blivit allmänt poängsnålare efter uppdateringen, vet att det finns en del domare som inte ens vill dömma längre för att det inte längre känns roligt.. Som tävlande är det dock inte mycket att göra. Träna på. Hålla tummarna. Lite så, i alla fall. Kör på bara. Om du har möjlighet, hitta någon riktigt bra instruktör och ta lite extra hjälp. Ett nytt par ögon är guld värt för att plocka fram det där lilla extra. :)

Jetaime
0

Det jag sett fram emot mest detta året, förutom Zukis kull och att ha valpar och allt det där. Var att jag äntligen skulle få min andra aussie, ur en drömkombination… en av valparna som skulle bo kvar med mig och Zuki. Min nya blivande stjärna, min nya träning- och tävlingskamrat. 

Jag har alltid vetat sen innan jag skaffade Zuki att jag vill ha mer än en hund. Och just denna aussien hade jag väntat på så länge och det var så mycket som sket sig på vägen med alla planer på valp redan innan Zukis kull och allt strul med alla hanarna.. Men allting skulle såklart bli värt det i slutändan eftersom jag skulle få behålla en Zuki-valp. Vilket varit min största dröm. 

Jag såg fram emot så himla mycket att få ha valp igen, att få träna grunder och lägga upp träningsmål och få vara med och se valpens utveckling, en ny lite individ, allting. Att träna upp min nästa tävlingskamrat.

Behöver något att se fram emot igen.. Livet suger så mycket just nu.