Helgen 19-21 maj 2017.
Vad har ni för planer i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Efter jobbet ska vi åka och köpa hundmat, jag ska börja ge henne mush istället för priima och har höga förhoppningar eftersom alla verkar så himla nöjda. Ikväll blir det en promenad runt sjön. Imorgon får vi gäster och på söndag ska vi åka och hälsa på (och eventuellt/förhoppningsvis tinga) valp!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#1 Har gett mush till Zuki i ungefär ett halvår nu (bytade från torrfoder visserligen) men är supernöjd! Hoppas det kommer funka bra på din lilla dam också!
Vad blir det för ras denna gången? :)
Jobb idag och jobb imorgon.. Missar tävlingen i halmstad i helgen, känns lite sorgligt :( Men men.. Kände att jag behövde pengarna mer just nu..
Så.. förutom det har vi inte så jättemycket planer, på söndag kommer Indi och ska bo med med mig och Zuki ett par dagar så blir väl lite hundaktiviteter då skulle jag gissa, åtminsonde långpromis med flickorna. Men vi får se.
#2 En aussie :)
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Tinja har varit hos hundfysion idag. Inte en dag för tidigt..
Tinjas kropp måste komma i ordning. Hon har en skada på muskelgruppen i höger höft, en skada hon antagligen haft lääänge. Det har lett till att någon bakre lårmuskel blivit kraftigt förkortad, vilket lett till snett bäcken, avlastning, överbelastning på vänster bakben, avlastning till höger fram och just nu är hon inne på sista benet, vänster fram, att avlasta på. Sen har hon inga 'bra' ben kvar. Pga detta är hela högra sidan av kroppen, från nacke till svansrot, fattig på muskler, medan vänstersidan är övermusklad, vilket bara leder till vidare obalans och ännu mer problem. Hennes biceps är så pass överansträngda och korta att de är en smäll ifrån att gå sönder. Hennes vänstra biceps är även helt galet svullen, jag fick känna själv och det var extremt tydligt. Hon var svullen här och var, med många inflammerade muskelfästen.
De dåliga nyheterna är A) all above, B) vi måste avboka alla agilitytävlingar samt röntgen, för röntgar vi nu kommer vi nästan garanterat få sämre resultat än förut, C) Tinja kommer inte få köra agility ALLS på typ ett halvår
De goda nyheterna är att A) det går att få bukt på det här relativt enkelt, med fri motion och stretchning, B) vad fysion kunde känna är hennes höfter antagligen väldigt bra, och när hon är fullt rörlig och musklad kan hon mycket väl få bättre resultat på röntgen C) hon kommer bli helt galet jäkla snabb och smidig när allt är fixat, för fysion gissar att hon gått på 50% kraft (och i vissa fall rörlighet) vääldigt länge. Det tar lång tid för det här förloppet att komma så långt som det har hos henne. D) Vi kommer antagligen per automatik få bukt med hennes plogande tendenser i fotgåendet, för det är antagligen 100% på grund av att hennes högersida är mycket svagare än vänster. Hon ror med ena åran, liksom.
Min fina lilla pil, vi ska få ordning på det här! ❤️
Började på nose work kurs med Tåss idag, en helt ny hundsport för mig. :-)
Kul att andra kurstillfället är redan imorgon! Efter kursen ska vi på födelsedagsfest och på söndag ska jag jobba.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#4 Vad spännande! Var ifrån? :)
#8 Duktiga grabbar! (och matte såklart) Grattis! :)
Att jag alls kommer ut och tävlar är ett smärre mirakel, jag… älskar det inte. Och grabbarna skötte sig finfint i dag, fick mest avdrag för DK (tydligen har jag en magisk vänsterhand som rör sig liiiite, tror inte det betyder något alls för HUNDARNA men domaren var uppmärksam på det… bra, för jag hade verkligen ingen aning. Får jobba bort det. ^^ ). Gick miste om flera tior pga enbart det, haha. Nåja. Vi har ju bara kört ens med kommendering i en vecka så har inte ens haft någon som tittat på mina rörelser än. :) Dags, dock! Men supernöjd med grabbarna, mest Kaiju, det här var helt nytt för honom och han var ändå "med" från början till slut.
#10 Härligt! :)
Lydnad tyckte jag inte heller var speciellt roligt att tävla i, jag blev så sjukt nervös och höll på att kräkas och skakade mig genom programmet, hehe. Vilket gjorde att Zuki i sin tur blev väldigt osäker och frågande :P (Så.. där är jag väldigt stolt över vårt LP I faktiskt).