Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 421 ggr
Jetaime
0

"Långhelg" 2-6 juni.

Vad händer i helgen? :)

LinDajSon
0

Om jag piggnat till tillräckligt så ska jag få en introduktion till IPO-spår på söndag. Skulle figgat på MH i morgon men är som sagt sjuk.

Jetaime
0

Jag är ledig idag, har varit på klubben i förmiddags och tränat lite och plockat undan hinder (gräsklippning på alla planer imorgon pga utställning på tisdag). Jobb imorgon och träning på nutrolin efter. Internationell agilitytävling i Hässleholm på söndag, dubbla klasser! Jobb hela måndgen och sen dubbelklass tre i råådalen på tisdag… fullt upp. Ville egentligen inte jobba på måndag men kunde inte säga nej :(

Sugar Mist
0

Jobb igår och idag, ska försöka åka iväg till klubben ikväll och köra lite lydnad, och pålle ska få lite mer hanteringsträning och lyfta hovar träning. Ledig imorgon, osäker på vad det blir då beroende på väder

-

Jetaime
0

Två SM-pinnar med fröken röd på Hässleholms internationella agilitytävling idag! En i agility och en i hopp och vi är, tre tävlingar in på nya kvalperioden är vi halvvägs till SM-kval (3 hopp och 1 agility).

Ärligt talat inte speciellt nöjd med någon av våra lopp idag. Mycket kaos och "va fan hände där?" Men något bra måste vi ju ha gjort, MEN vi kan ju så mycket bättre… Men sååååå nöjd med henne kontaktfält på balansen idag, så bara det är ju lite en seger i sig.

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi fastnade på bild båda två idag! (Tack och lov ingen superhemsk bild på mig 😃)

Jetaime
0

Och en på Zuki också! (lite ocharmig vinkel, hon ser jättetjock ut 🤐 men det är hon inte.. Hon har blivit ganska fluffig efter kastreringen och fuktigheten.. (det regnade!) i luften fick henne att se ännu fluffigare ut! Fast typ 50% svans… Enda stället hon var fluffig även innan hehe).

LinDajSon
0

Fick följa med och lära mig lite grunder för IPO-spår i dag, det var roligt och intressant.

Fisherling
0

Är SÅ glad att Tinjas stretching börjar ge resultat! Hon är så mycket rörligare i kroppen nu :D

Sugar Mist
0

Ledig imorgon också så blir att åka och kika på ny stallplats, se om det ser och känns bra.
Ringa samtal till distrikten och höra om dom skrev ut lugnande för hästen så att dom slipper köra ut vid verkning och lastning av henne, har för mig dom gjorde det sist vi verkade henne men är osäker.

Tänkt ta en lååångis med Lilleman också, radda upp ett spår så han får tänka lite också och tömmas på all sprudlande jobbig energi han har just nu.
Han vart med in till granngården också och var(som väntat) pissjobbig och känner att det behöver åtgärdas typ helst igår.
Måste strukturera upp hans träning och miljöträna mer.

-

Jetaime
0

Då kör vi jobb idag! Haaaadeee verkligen behövt köra ett par vändor på balansbommen idag inför tävlingen imorgon (Men alla hinderna är undanplockade på klubben pga. utställningen imorgon.. Så det är om jag ska köra dit efter jobb och släpa ut balansen själv… och sen släpa tillbaka den. Inte så sugen på det, bara för att låta henne springa på balansen typ.. fem gånger. Vilket tar typ 2-3 min.. Och allt jobb för det liksom.. baaahhh. Tror ju inte att dom har en balans på framhoppningen imorgon heller.

Jetaime
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

VI VANN!!! En första placering, SM-pinne och andra hoppcertet! Hon gick så jäkla fint idag!!! Dessutom lyckades våra träningskamrater Camilla och Leo knipa en andra placering i ena agilityklassen och fick SM-pinne och agilitycert!