OT - Namnförslag!
Jag tar gärna emot lite namnförslag till min lilla röda fröken som kommer i början på februari.
Hennes kennelnamn är "Pähkähullun Sattuuhan Sitä" (Pähkähullun = helt galen, Sattuuhan Sitä = det händer/det är sånt som händer)
Hon kommer från Finland (men mamman är från österike och pappan är Svensk) kanske något finskt namn eller ord med någon rolig/fin/passande betydelse.
Zuki är japanskt så jag skulle även kunna tänka mig ett japanskt namn.
Eller kanske något som associeras med lite framgång eller att det faktiskt vänder osv..
Sååå ös på med förslag! Hennes uppfödare vill gärna ha något namn att kalla henne nu dom kommande sju veckorna när hon är ensam valp kvar :P Plus att namn är ju faktiskt väldigt viktigt. ;)
(Laddar upp nyare bild sen, är på jobbdatorn!)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Kan tillägga att jag vill inte ha något vanligt namn som var och varannan hund heter… eller som är vanligt inom agilityn tex.. Måste vara speciellt och gärna lite ovanligt!
Celestia
Onni, betyder lycka/tur på finska. (Är för all del ett mansnamn i Finland, men jag tycker det funkar lika bra på en tik 🙂)
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Tycket fortfarande hon ser ut som en Noi. :)
Finska
Fantastisk - Suuri
Toppen - Ylin
Etta - Yksi
Kvick - Nokkela (Nokki? Nokka?)
Japanska
Rätt - Migi
Vinna - Shori
Ängel - Tenshi
Dröm - Yume
Framtid - Mirai
Så söt! Hoppas hon kommer från en Seriös uppfödare
Hon är så söt! ❤️
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Är lite inne på Xena (inte för att det är japanskt eller finskt… utan grekiska för "gästvänlig", mmeeeeenn.. tydligen finns det en serie där huvudpersonen heter så.. Warrior Princess… vilket är väldigt passande med tanke på att hennes pappa är också en Warrior ;)) Men jag är ändå inte helt övertygad om namnet..
GAHHH!!! Detta är ju så svårt!
Kan du inte döpa henne till Katten. "Ska ni träna platsliggning? Jag hänger på… Ska bara hämta katten!". Alltså om jag inte lyckas övertala någon att döpa en hund till Katten så får jag snart göra det själv.
#11 Cat är tydligen väldigr poppis detta året ;)
Meeeeen hur många hundar heter KATTEN. ;D
#13 får bli din nästa hund!;)
Inte omöjligt. ;) Xena var en B-serie på TV under typ sent nittiotal, tidigt 2000-tal. Zuki hette väl huvudpersonen i True Blood så det blir ju typ TV-tema på vovvarna då? :)
"Warrior Princess" (försökte se lite på youtube….inte speciellt imponerad:p) True bloods huvudperson heter Sookie( och är sååå sjukt tråkigt…led mig genom nästan två säsonger innan det inte gick mer..haha.) Man det låter bra tillsammans Zuki och Xena:)