Skaffa aussie - Bilder
Min och mammas framtida hund kommer antingen vara en tollare eller en aussie! Dock har mamma inte riktigt fastnat för aussiens utseende (förstår faktist inte hur man inte kan göra det 😃) men det tycker jag vi ska göra ändring på så posta era sötaste aussiebilder ni har nu! ❤️😃
Har några tipps. Kolla våra infobilder till artiklarna och bilderna i dem. Har några Goa valpbilder där. Jag har även knäppt bilder åt kennel Cajiros. Gå in på www.Cajiros.se tryck på valpar och Yoggi-Buddy valparna. Bilderna som det står Emelie Larsson Eriksson på är du fri att använda till vad du vill, vissa behöver dock redigeras (mörkas upp osv). Det jag dock rekomenderar är att ni funderar på en sak. Vill ni ha en hund som är mer öppen mot människor, lite mer "mjuk" och då inte gällande minnesbilder utan mer i sätter att vara, mot folk, förare, djur, i munnen, i korrigeringar osv Eller letar ni efter en hund som är mer "cool" gällande människor. Som kan vara lite vass, har mycket att ta till i vakt, kamp, försvar osv. För det är främst det som skiljer dem åt. Den första är tollare och den andra är aussie. Och jag menar det absolut inte som om aussies skulle vara värsta monstren. Men olika människor gillar olika personlighetsdrag i sina hundar. Sen beror det ju givetvis tillviss del på linjer och vilken parning. Hoppas ni får hjälp av våran sida här på iFokus! Du kan även söka på svenska Australian Shepherd klubben (SASK) på Facebook. Och bestämmer ni er för en aussie så gå in på deras hemsida. De har både jättebra diagram och liknande över MH, information om hälsa. Uppfödare även om de inte har alla uppfödare med på sidan och allt annat ni kan behöva veta, hittar ni inte något så fråga på facebooksidan eller kontakta styrelsen.
#1 Tack så mycket för alla tipsen! 🙂 Jo jag vet att aussien en väldigt skarp hund som skiljer sig en del (ganska mycket) från tollaren så innan vi bestämmer oss ska vi ta och besöka några kennlar av båda raserna så det känns helt rätt.
Ett tips är att åka på rasträffar!:)