Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: annonstorget
Läst 3361 ggr
Buwenas
0

(S) Två hanar från Lundens Bellagotto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lägger upp detta åt uppfödaren pga saker ni inte behöver veta😉

Lundens Bellagotto har två pojkar kvar från sin senaste kull eftersom att uppfödaren är mycket noga med vart valparna ska hamna och inte tycker att de som hört av sig inte riktigt nått upp till kraven.

Tiken är Leading Angel´s Famous Thornapple - "Smilla"

Smilla är KORAD, SE UCH, LP1, LP2. Och gällande hälsan så har Smilla HD-A, ED-0 och Ögon-UA, HSF4=clear, CEA=Normal, MDR1=(+/-) Och hon är givetvis skottfast, trevlig och arbetsvillig.

Hanen är  Vulcan´s Thunder Northbay-"Dastin" 

Dastin har inte några meriter men rör sig fin, har en bra kropp och är givetvis frisk med HD-A, ED-0, Ögon-UA, HSF4=clear, CEA=Normal, MDR1=(+/-) Dastin har tidigare lämnat fina och trevliga avkommor.

Vill ni veta mer om varför parningen gjordes, vad uppfödarens mål är och få kontakt med uppfödaren så kan du trycka här så kommer du in på uppfödarens hemsida.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Pennybus
0

Jag mejlade dessa för ett tag sedan men jag fick aldrig något svar 🤔

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[Ebfotograf]
0

Har träffat både hundarna och känner uppfödaren, det kan bli riktigt bra hundar i framtiden! :)

Buwenas
0

Försök igen. Uppfödaren har för tillfället ryggskott så hon har inte suttit vid datorn så mycket. Utan lägger energin som hon har till valparna, det är därför jag skrev annonsen.

Det kan även ha hamnat som skräppost i mailen. Så får du inget svar på nästa mail så kan du ju testa att ringa och fråga lite vänligt om hon sett dina mail 🙂Hon är jättetrevlig så jag har svårt att tro att hon ignorerar någon även om hon inte är intresserad, då tror jag absolut att hon skulle ha skrivit det.

Pennybus
0

#3 Hur löjligt det än låter har jag telefonskräck och klarar inte av att ringa i telefon, ska dock skicka iväg ett mejl igen, får hålla tummarna att jag "passar", trots mitt tillfälliga problem med ekonomin(Min pappa ska in på sjukhus för hjärtopperation och vi får därför inga pengar ifrån hans sida)

Buwenas
0

Jag har haft telefonskräck jag med, så jag förstår dig. Jag kan idag ringa om jag måste men håller mig helst till SMS.

Kommer bli det största bekymret när min tik har valpat och köpare börjar ringa 😮

Pennybus
0

#5 Man kan ju alltid skriva att de helst ska mejla, det är nog lättast för de flesta dessutom! :)

Buwenas
0

Jo första kontakten vill jag ha på mail faktiskt. Så man har lite grunder om vad man ska fråga dem om och sånt när man sedan ringer. Där får jag helt enkelt bita ihop och göra det. Och vissa kan man stryka redan vid mailkontakten efter lite skrivande. Men då skriver man självklart det till dem

Pennybus
0

#7 Mjo, jag hade jättegärna velat ha Aussie kennel när jag blir äldre och jag har ingen aning om hur det kommer gå med själva kontakten med valpköpare 🤐

Buwenas
0

Du får börja träna. Jag började prata med min sambo och närmaste vänner och sånt och sen vart det enklare och enklare. Nu kan jag prata med folk. OM de har samma dialekt som mig. Så fort det är något annorlunda med rösten i telefon så får jag spendera halva samtalet med: VA? Vad sa du egentligen? En kamel, varför vill du ha kamel i gröten?

det är mest därför jag har telefonskräck, för jag fattar inte vad folk säger och då blir det jobbigt och pinsamt.

Pennybus
1

#9 Jag tycker det var jättemodigt av mig själv att snacka med en tjej i varberg i 5-10 minuter medan hon gick hem ifrån en kompis vid typ 00:00, uah, satt och skakade i flera minuter och min röst svek mig hela tiden, haha ): Första gången jag snackade men någon i telefon på ett halvår, förutom föräldrar o.s.v. då ):

Buwenas
0

Bra gjort tycker ´jag