Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettsajtens-tävlingar-utmaningar
Läst 2389 ggr
Buwenas
0

Utmaning 1 (flyttad!)

Utmaningen är flyttad till att börja nästa fredag, den 10e maj.

Så tills dess ska ni hitta på något "Trix" ni vill lära in. Man kan lägga till klipp och likande redan på fredagen och då få fler dagar att träna på :-)

Detta för att jag kände att det blir för kort tid. Och dessutom ska vi ev få med oss lite mer sajter som kommer hit och umgås lite och hjälper till och vill givetvis ha hjälp de 6dagar i månaden som vi är "aktiva" här inne med träningen.
Så det kommer finnas MASSOR av kunskap som bara väntar på att få hjälpa er och få hjälp av  er! Ta tillvara på detta tillfälle. För det är bra människor på de sajter som troligen kommer vara med, Tävlingshundar har tackat Ja redan och där finns det riktigt många som ser allt från detaljer till större saker. Jag vet att sajtvärden sitter och hoppar hemma på sin stol nu och väntar på att få hjälpa någon. Men hon får sitta en vecka till 😉

Så kom ihåg nu. Fredag 10Maj så ska ni ha bestämt er vad ni vill träna på.

För information om vad allt detta handlar om så scrolla ner. 

För mer info: http://australianshepherd.ifokus.se/discussions/5183ea688e0e7419a70007e4-tva-helgers-utmaning-alla-valkomna
Japp, här startar jag då AussieiFokus första utmaning där vi ska dela våra erfarenheter, få hjälp med våra problem och allmänt ha roligt och trevligt. Alla kommer alltid få vara med i utmaningarna även andra raser än aussies. För det finns ingen vinnare, och ju fler som är med desto bättre, man lär sig mer om man får mer hjälp men även fler att hjälpa. Så att dela länken även till folk utan aussies går utmärkt.

Eftersom det är första gången så startar jag lite snällt med kategorin "Trix"

Allt från planlydnad till att skaka tass till freestyle ingår i detta så det borde finnas något för alla.

Har ni ingen kamera i datorn, till datorn, filmkamera, kamera där man kan filma eller mobil med video så får ni helt enkelt skriva ner hur det går och vad felet är som ni vill lösa :-)

Jag rekommenderar att ni tar fredagen till att fundera ut moment, vad ni vill uppnå, hur ni ska börja, hur första passet ska gå och gärna en reservplan om det går åt skogen.

Sen spelar ni in eller antecknar passet imorgon och lägger ut här. Smidigast är att slänga ut på Youtube och sen länka dit, om ni har telefon att spela in med så brukar det gå att skicka direkt till Youtube där. :-)

Så där! Hoppas ni är några som är intresserade :-) Ni får gärna även fråga om någon har tipps på vad ni skulle kunna träna om ni skriver ner lite om era mål och vad ni kan tillsammans än så länge :-)

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Cerrolyn
0

Spännande.

**MVH Cerrolyn

Buwenas
0

Har lite "flyga eller störta" känslor just nu *S*

Buwenas
0

Håller på att få med fler hundforum på detta så jag låser tråden tills nästa fredag. Ev  frågor kan ställas i tråden två helgs utmaningar med den lilla gröna punkten vid sig.

Inlägget är låst för nya kommentarer