Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: sajtens-tävlingar-utmaningar
Läst 2547 ggr
Buwenas
0

Två helgers utmaning! Alla välkomna!

Vad är det?

I två helgerså kommer vi ha en tråd som "sitter fast" alltså inte flyttas bort före att helgen är slut. Meningen med detta är att man ska välja en sak som alla ska träna på under två helger då man lägger ut filmer och vi andra tipsar på hur man kan göra för att komma vidare med momentet. Det blir två olika trådar vid namn "utmaning 1/ utmaning 2"  Den första helgen skriver man i nr 1, andra helgen i nr 2 helt enkelt

Får alla vara med?

Japp! Alla som håller sig med en trevlig attityd får vara med helt oberoende om man har aussies eller tillhör "sajten". Man får dessutom vara med även om man inte känner att man är "duktig" nog eller inte vågar att hjälpa till utan vill få tipps och avvakta lite, skulle ni känna så då kommer jag inte pressa er, men ni ska veta att man som nybörjare kan vara precis det som behövs ibland. Lite nya ögon som inte heller tänker "så här ska man göra" utan kan komma med andra tipps man kanske inte har testat med den hunden!

Och man får hemskt gärna bara hjälpa till om man inte har en hund man kan träna med.

Hur går det till?

Helg nummer ett är starten. Under fredagen så startar jag en tråd som heter "Utmaning nr 1!", tycker ni att jag inte startar i tid så starta själv tråden (Ni får mer än gärna göra det om ni känner att ni har ett bra moment att komma med!) och skriver vilket moment som gäller, exempelvis "Sitt" då får ni träna allt som innehåller sitt. Från att lära en valp sitt, stadga, under gång, vid fjärren eller vad som helst. 

I den tråden skriver man vad man vill uppnå inom den kategori och när man har börjat träna så laddar man upp film eller skriver hur det gått. Kom ihåg, du kan även lära dig genom att se på andra och ta tipps ifrån dem om du inte har en kamera!

Under veckan mellan dessa två helger så tränar man momentet själv hemma (givetvis får man öppna en tråd och fråga om tipps!)

Nästa helg är det en ny tråd. Då lägger man upp en film eller förklarar hur det låg till förra helgen och förklarar eller lägger ut en film som visar hur det gått med träningen under veckan. Och när helgen är slut så hoppas vi att alla har nog med verktyg att gå vidare själva :-)

Kom ihåg att ju mer du hjälper olika människor och svarar på deras inlägg, desto mer svar brukar man själv få!

Jag hoppas att åtminstone några vill vara med! Jag kommer givetvis vara aktiv och hjälpa till med det jag kan, jag hoppas att även ni kommer vara det.

Jag kommer vissa gånger ha "hemliga priset" detta kommer Basserat på min ekonomi ;-) vara allt från tuggben till halsband eller "dyrare" leksaker. vad priset delas ut för kommer variera kraftigt och vad anledningarna är får ni så klart inte veta. Då är det ju inte hemligt.

Denna tråd kommer det finnas länk till vid varje utmaningstråd, för att alla lätt ska kunna hitta vad det handlar om :-)

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Cerrolyn
0

Jag hade gärna varit med men har en nyopererad hund så jag stå över. Men jag har en fråga.

Är det ok att kommentera och ev. ge tips/feedback i dessa trådarna?

**MVH Cerrolyn

Buwenas
2

Absolut! Även om man inte "tillhör" denna sajt eller inte själv ska medverka så är det kanon om man vill ställa upp och hjälpa andra :-)

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Alexandra-S
1

Låter superroligt! Ska dessutom vara med med min lilla pudel 😃

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu