2013
_Tar på mig ansvaret och svarar först ;)
_För Nox del så kommer det bli mestadels Rallylydnad hoppas på att komma upp i Avanceradklass innan slutet av året! Sedan så ska han röntgas och ögonlysas i Juni och göra MH (ej bokat).
Kanske BPH detta året annars så blir det nästa. Han kommer få ställas ut ett fåtal gånger, det beror helt och hållet på hur han är i kroppen. Men Tvååker är bokat.
Om han får bra resultat från röntgen, så kommer vi börja satsar ännu mer på agilityn. Vilket jag hoppas! För vi har kört valpagility, och det klickar verkligen :) Nervöst!
Ska förhoppningsvis ta tag i lydnaden, vi båda två hatar det. Tråkigt som det är, hans tycke om apporterna är inte värt att kalla dåligt ens. Vi satsar inte på det, men kommer börja träna. Någon gång i framtiden kanske.
Diablo kommer få köra Rallylydnad, kanske tar upp honom i Fortsättningsklass och tävlar. Det är inte säkert ännu, då det var sagt först att jag skulle pensionera honom. Men allt kan ju hända :) Han kommer även få fortsätta med rehab (water thread mill) och ha det allmänt gött!

Lillen är ju bara 4 månader men planerna är att vi ska ha så roligt som möjligt, sätta igång spårträningen på riktigt, lägga mycket vikt vid fria följet träningen. Sen i höst blir det kastrering (om ni är nyfikna på varför så är det bara säga till så kan jag skriva ett inlägg om det istället för här) och om han är startklar vid 10 månader så kanske det blir en lydnadsstart innan året är slut också. Men det får tiden avgöra :)
Jag hade tänkt prova på vallning, och göra inträdesprov till agilityn, samt gå en fortsättningslydnadskurs (inte nödvändigtvis i ordning), och MH/röntgen blir väl antingen till hösten eller till våren ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!