Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettvallning
Läst 1996 ggr
Buwenas
0

Planer för 2013 (vall)

Vad har ni planerat med era hundar i år? Vilka prov ska ni göra och vad är era mål?

Varför började ni med vallning? Hade ni användning av det hemma eller bara som sport?

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Tina
3

I år kommer vi skaffa egna får hem till gården, förmodligen runt maj/juni. Målet för året är att lägga en bra grund och hitta en fin attityd, vi kommer fortsätta gå på privatträning och någon enstaka kurs. Det blir inget prov eller tävlingar i år.

Vallning var från början bara ett intresse från min sida, att jobba med en så starkt rotad instinkt tyckte jag lät fantastiskt. Dessutom hade jag stort intresse för att se vad min hund kunde gå för.
Nu när vi flyttat till gård har jag stor nytta av fåren som betesdjur, hunden kommer därmed utbildas för att kunna hjälpa mig praktiskt.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Buwenas
0

Låter helt fantastiskt.

Det är ju något speciellt att jobba med något som faller helt naturligt för hunden så som när jag kör specsök med Touch, han har det i sig verkligen. Och då vallning är ju säkert 1000gånger mer den känslan.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Jetaime
0

Jag är helt nybörjare inom vallning, så för vår del blir det nybörjarkurs. Så vårt mål är bara att "börja" ;)

Carina.Ström
1

Ja, vad har vi för planer hmm.

Vi har tänkt och tänkt och hoppas att vi ska kunna genomföra allt vi vill :)

Tik nr 1: Hoppas att vi hinner träna upp henne för ett VP i höst, hon har valpar nu, hon är dock WTCH redan.

Tik nr 2: Starta i en ASCA tävling, får se hur långt hon går där.

Hane nr 1: Starta i samma ASCA tävling.

Det tar mycket tid att träna upp duktiga vall hundar men oj vad kul det är :D

Kalote's Kennel

http://kalotesnews.wordpress.com/

LinDajSon
1

Ptja… fortsätta sköta ställningarna med djuren hemma, åka runt till andra och träna, tre instruktörshelger inbokade och sedan blir det tävlingsdebut i sommar.