Vilka meriter värderar du högst? (avel)
Jag vill veta vilka meriter du helst vill se hos hundar som du vill ha valp efter?
Ni kommer få svara på en undersökning först. Där kommer ni få välja mellan 3 olika inriktningar utställning, Bruks eller vallning.
Där ska ni välja den inriktningen ni vill ha på hundarna som ni vill ha valp efter. Därefter vill jag att ni skriver den inriktningen överst i ert inlägg och sedan fyller på med vilka meriter ni vill ha och varför.
Det är fritt fram att diskutera, fråga någon om varför valt en viss merit. Jag vill att ni diskuterar och delar med er av er kunskap om varför någon merit är viktigare än någon annan merit. Hur det kan vara det bästa för rasen eller kanske dåligt för rasen osv.
Man får även ta med hälsa.
Däremot är det helt förbjudet att gå på någon i negativ anda för valet av inritning. De inläggen kommer inte tillåtas. Denna sajt tillåter aldrig att man går på folk för att de inte har samma inriktning i sina hundar som du själv har. Givetvis får man diskutera de olika inriktningarna. Men man får inte gå på en viss person eller dess hund.